Še
pred nekaj leti je veljalo, da je za zdrav razvoj kot za
ohranitev zdravja in življenjske moči uživanje mesa nujno
potrebno. Strokovna priporočila so vsebovala uživanje mesa
vsak dan, priporočljive količine mesa so bile zelo visoke.
Celo priporočila uradne medicine in drugih strokovnjakov
so se spremenila. Tudi znane prehrambene piramide so se
spremenile. Meso vztrajno drsi med neprimerne prehrambene
artikle.
V javnost vse bolj prihajajo izsledki znanstvenih raziskav,
ki kažejo, da je meso škodljivo živilo.
Uživanje
vsakovrstnega mesa in rib je rizični faktor za številna
obolenja. Meso je s stališča fiziologije prehrane odvečno
živilo. Strokovnjaki danes ne dvomijo več, da vegetarijanska
prehrana zagotavlja optimalno kritje potreb po hranilnih
snoveh. To velja za vse starostne skupine. Pri nekaterih
obolenjih, npr. pri visokem krvnem pritisku, zvišanem holesterolu,
revmi, pri motnjah v presnovi maščob, je vegetarijanski
in veganski način življenja eden najbolj smiselnih terapevtskih
ukrepov nasploh.
Meso
in druga živila živalskega izvora vsebujejo zelo veliko
nasičenih maščobnih kislin, holesterola oz. "slabega
holesterola" in so tudi dokaj kalorijsko bogati. Te
njihove lastnosti imajo za človekovo zdravje več negativnih
posledic (mednje sodijo):
Visoka
poraba nasičenih maščobnih kislin lahko med drugim vodi
v odklanjanje insulina in s tem pripomore k nastanku sladkorne
bolezni
Nasičene
maščobne kisline podpirajo nastajanje prekomerne telesne
teže, ta pa je rizični faktor za razvoj nekaterih tipov
raka kot tudi za obolenja srca in krvnega obtoka, za srčni
infarkt, kap, motnje v prekrvavitvi, povzroča pa tudi
emocionalne težave (študija objavljena v časopisu Pediatrics,
sječanj 2000 ugotavlja, da imajo debeli dečki in deklice
do 14-tega leta znatno manjši občutek samospoštovanja
kot njihovi vrstniki, ki imajo povprečno telesno težo.)
Podatki
kažejo, da je uživanje nasičenih maščob celo močneje povezano
z umrljivostjo kot stres ali kajenje.
Visok
holesterol v krvi sodi poleg kajenja in visokega krvnega
pritiska med tri glavne rizične dejavnike srčno - žilnih
obolenj (Raziskovalci ugotavljajo, da arterije ne otrdijo,
če so stopnje holesterola nizke (pod 150 mg/dl krvi)-
tudi če obstajajo drugi
dejavniki kot npr.: stres, diabetes, premalo gibanja ali
družinska nagnjenost.)
odkrili pa so tudi, da je visoka stopnja holesterola v
krvi povezana z mnogimi oblikami raka, npr.z levkemijo,
z rakom na jetrih, na črevesju, na trebušni slinavki,
rektumu, na plučih, na možganih - Argentina in Urugvaj
spadata med največje porabnike govejega mesa na svetu
in istočasno k deželam z najvišjo stopnjo raka na prsih
in črevesju.
Tudi rezultati Kitajskega projekta (največja do zdaj opravljena
raziskava o povezavi med prehrano in tveganjem obolevanja
- na 10.200 ljudeh, za vsakega so obdelali več kot 1000
podatkov - l.1983, 1989, na Kitajskem), kažejo,
da z rastjo količine holesterola in uree v krvi raste
pogostost raka, srčnih obolenj in diabetesa.
Naslednja
alarmantna ugotovitev je, da meso škoduje kostem. Mesni
proizvodi vsebujejo povprečno več fosforja kot kalcija,
na kar človeško telo reagira s sproščanjem kalcija iz
kosti. To pa povečuje tveganje osteoporoze ter zlomov
kosti.
Živalski
proizvodi vsebujejo veliko arahidonske kisline, iz katere
se tvorijo vnetne snovi. Te lahko povzročijo nastanek
neurodermitisa, vnetij tankega in debelega črevesja, astme,
artritisa, artroze in revme.
Znanstveniki
so tudi ugotovili, da beljakovinsko bogata prehrana vodi
do zvišanja kortizona v krvni plazmi in slini. Če je povišanje
dolgotrajno oz. kronično, škoduje hipokamposu, kar povzroča
občutno poslabšanje spomina.
Raziskava kalifornijske Univerze Loma Linda je, pri tistih,
ki jedo meso, ugotovila, tudi dvakrat višje tveganje,
da zbolijo za demenco.
Če želite s spletne strani www.svet-je-lep.com uporabiti kateri koli element, nam pišite. Na eNovice se lahko prijavite preko našega obrazca.Osebni podatki so skrbno varovani in namenjeni zgolj za interno uporabo in pošiljanje eNovic.
Za oglaševanje sta namenjeni rubriki Dogodki in Predstavitve.
Uživajte vsak dan v življenju. Ne iščite situacije, v kateri bi bili srečni. Bodite srečni in situacija bo prišla sama.